Zarządzenie Nr 6/2023 Dyrektora Sądu Rejonowego w Piasecznie z dnia 5 kwietnia 2023 roku w sprawie ogłoszenia konkursu na stanowisko stażysty w Sądzie Rejonowym w Piasecznie
Ogłaszam w Sądzie Rejonowym w Piasecznie konkurs o sygnaturze K/2/23 mający na celu sprawdzenie wiedzy, umiejętności i predyspozycji oraz zdolności ogólnych kandydatów, niezbędnych do wykonywania obowiązków na stanowisku informatyka/technika-informatyka.
Konkurs jest przeprowadzany na zasadach zgodnych z Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 17 stycznia 2008 roku w sprawie szczegółowego trybu i sposobu przeprowadzania konkursów na staż urzędniczy w sądzie i prokuraturze (Dz. U. z 2014 r. poz. 400 t.j.). Konkurs przeprowadzi Komisja powołana Zarządzeniem Dyrektora Sądu Rejonowego w Piasecznie.
Konkurs składa się z trzech etapów:
- etap pierwszy – selekcja wstępna zgłoszeń Kandydatów pod kątem spełniania wymogów formalnych;
- etap drugi – praktyczny sprawdzian umiejętności;
- etap trzeci – rozmowa kwalifikacyjna.
Ilość wolnych stanowisk: 1, Nazwa stanowiska: stażysta
Docelowe zatrudnienie na stanowisku: informatyk/technik-informatyk
Wynagrodzenie na stanowisku stażysty: 4 094 zł brutto + dodatek za wysługę lat;
Przewidywany rodzaj zatrudnienia: zatrudnienie na czas określony, z możliwością przedłużenia na czas nieokreślony.
Przewidywana data zatrudnienia: maj 2023
Zarządzam umieszczenie ogłoszenia na tablicy ogłoszeń w gmachu Sądu Rejonowego w Piasecznie, nadto w siedzibie Urzędu Pracy w Piasecznie, w siedzibie Urzędu Gminy w Piasecznie oraz w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie internetowej Sądu Rejonowego w Piasecznie.
Wymagania formalne dla Kandydata ubiegającego się o pracę na stanowisku informatyka/technika-informatyka:
Informatykiem może być osoba, która (wymagania niezbędne):
- posiada pełną zdolność do czynności prawnych;
- posiada nieposzlakowaną opinię;
- nie jest karana za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe;
- wobec której nie jest prowadzone postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe;
- w przypadku informatyka: posiada wykształcenie wyższe kierunkowe informatyczne minimum pierwszego stopnia lub studia drugiego stopnia, lub jednolite studia magisterskie, na kierunku związanym z kształceniem w zakresie informatyki;
- w przypadku technika-informatyka: posiada wykształcenie średnie lub średnie branżowe,
- posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na tym stanowisku;
- posiada certyfikat bezpieczeństwa do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli tajne, bądź wyrazi zgodę na poddanie się procedurze sprawdzania, o której mowa w ustawie o ochronie informacji niejawnych z dnia 5 sierpnia 2010 r. (Dz. U. Nr 182, poz. 1228);
- posiada znajomość języka angielskiego na poziomie posługiwania się dokumentacją techniczną;
- posiada bardzo dobrą znajomość:
- pakietu MS Office;
- sieci LAN, WAN, SAN w zakresie budowy, projektowania, konfiguracji;
- konfigurowania i zarządzania systemami operacyjnymi MS Windows 10/11;
- działania, konfigurowania i zarządzania środowiskiem opartym o systemy MS Windows Server (Active Directory, Hyper-V, SQL Server);
- zagadnień związanych z zasadami bezpieczeństwa i ochroną danych przetwarzanych w systemach teleinformatycznych;
- technologii certyfikacji PKI.
Wymagania formalne dla Kandydata ubiegającego się o pracę na stanowisku informatyka/technika-informatyka (wymagania dodatkowe):
- wysoki poziom wiedzy ogólnej i merytorycznej;
- wysoki poziom kultury osobistej;
- znajomość oprogramowania: Płatnik, Videotel, OrCom, Praetor, Currenda oraz umiejętność programowania Visual Basic;
- znajomość systemu EKW;
- pożądane cechy osobowości: kreatywność, komunikatywność, odporność na stres, podzielność uwagi, dokładność, odpowiedzialność oraz umiejętność pracy pod presją czasu i w zespole.
Główne obowiązki i czynności informatyka/technika-informatyka to:
- wsparcie techniczne sieci informatycznej Sądu Rejonowego, w tym funkcjonowania systemu EKW;
- współudział w działaniach informatycznych, wykonywanie i archiwizacja kopii zapasowych systemu i bazy danych;
- współudział w administrowaniu system CCTV (utrzymanie ciągłości pracy systemu, archiwizacja nagrań);
- wsparcie w zakresie administrowania systemem kontroli dostępu, m.in. utrzymanie ciągłości pracy systemu, archiwizacja zdarzeń systemowych, kodowanie kart dostępu;
- proponowanie, opiniowanie i współudział we wdrażaniu nowoczesnych rozwiązań informatycznych i nowych systemów;
- zabezpieczanie funkcjonalności sprzętu komputerowego;
- pomoc w rozwiązywaniu problemów użytkownikom sprzętu komputerowego;
- wykonywanie innych zleconych czynności w zakresie informatyki.
Wykaz dokumentów, które kandydat powinien złożyć w zamkniętej kopercie, opatrzonej własnym nazwiskiem i sygnaturą konkursu: K/2/23:
- podanie do Dyrektora Sądu Rejonowego w Piasecznie o przyjęcie do pracy z aktualnym adresem do korespondencji oraz numerem telefonu kontaktowego;
- życiorys (CV);
- odpis dyplomu stwierdzającego posiadanie kierunkowego wyższego wykształcenia minimum pierwszego stopnia lub studia drugiego stopnia, lub jednolite studia magisterskie, na kierunku związanym z kształceniem w zakresie informatyki, lub dokument potwierdzający uzyskanie wykształcenia średniego lub średniego branżowego;
- oświadczenia: o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych, nieposzlakowanej opinii, stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie, niekaralności za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe oraz o nie prowadzeniu wobec kandydata postępowania o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe;*)
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów rekrutacji;*)
- certyfikat bezpieczeństwa do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli minimum tajne, bądź pisemnie wyrażona zgoda na poddanie się procedurze sprawdzania;
- nadto pożądane złożenie opinii o kandydacie, względnie rekomendacji;
- mile widziane inne dokumenty potwierdzające posiadanie wymaganych kwalifikacji i doświadczenia zawodowego.
*) Niezbędne druki oświadczeń do pobrania na stronie
www.piaseczno.sr.gov.pl w zakładce Praca w Sądzie – Dokumenty i informacje
Oferty wraz z załącznikami wymienionymi powyżej prosimy składać w terminie do dnia 21 kwietnia 2023 roku do Sądu Rejonowego w Piasecznie ul. Kościuszki 14 (biuro podawcze – parter), bądź drogą pocztową z zaznaczeniem sygnatury konkursu.
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane.
Lista kandydatów spełniających wymogi formalne i zakwalifikowanych do dalszych etapów konkursu zostanie umieszczona na elektronicznej tablicy ogłoszeń w siedzibie Sądu Rejonowego w Piasecznie (parter) oraz na stronie internetowej Sądu Rejonowego w Piasecznie:
www.piaseczno.sr.gov.pl Sprawdzian umiejętności i rozmowy kwalifikacyjne odbędą się w siedzibie Sądu Rejonowego w Piasecznie przy ul. Kościuszki 14. Zawiadomienie kandydatów o terminach przeprowadzenia etapu drugiego i trzeciego odbędzie się poprzez umieszczenie informacji na elektronicznej tablicy ogłoszeń w siedzibie Sądu oraz na stronie internetowej.
Sąd Rejonowy w Piasecznie zastrzega możliwość unieważnienia konkursu lub jego części bez podania przyczyny.