Uzupełniający nabór wniosków o dofinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców ze środków KFS - Powiatowy Urząd Pracy w Piasecznie

10.02.2025
Doręczenia elektroniczne
Elektroniczna Skrzynka Podawcza Powiatowy Urząd Pracy w Piasecznie przyjmuje dokumenty elektroniczne za pośrednictwem systemów: e-Doręczeń, systemu praca.gov.pl i...
07.10.2021
Pokój cichej obsługi
Dla osób które niekomfortowo czują się wśród większej liczby osób, w miejscu gdzie narażone są na wiele bodźców – dla osób ze spektrum Autyzmu, zespołem Aspargera czy dla osób słabosłyszących, Powiatowy Urząd Pracy w Piasecznie umożliwia załatwienie spraw w pokoju cichej obsługi. Aby skorzystać z możliwości takiej formy...

02.10.2023
Informacje o Powiatowym Urzędzie Pracy w Piasecznie w...
Informacje o Powiatowym Urzędzie Pracy w Piasecznie w języku łatwym do czytania (ETR - Easy To Read) Powiatowy Urząd Pracy...
Uzupełniający nabór wniosków o dofinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców ze środków KFS
Urząd dysponuje kwotą 166 900,00 zł
Termin naboru wniosków: 02.10 - 03.10.2025r. w godz. 8:30 – 15:00
O środki z KFS może się ubiegać Pracodawca, którego siedziba znajduje się w powiecie piaseczyńskim od co najmniej 6 miesięcy (udokumentowana na etapie złożenia wniosku: potwierdzone zapisem w CEIDG/ KRS lub innym dokumentem potwierdzającym prowadzenie działalności na terenie powiatu piaseczyńskiego w ciągu ostatnich 6 miesięcy) oraz pracownicy, których wniosek dotyczy wykonują prace na terenie powiatu piaseczyńskiego i zatrudnieni są na co najmniej ½ etatu.
Pracodawca może złożyć jeden wniosek o dofinansowanie kosztów kształcenia, w którym uwzględnia wszystkie działania, o których finansowanie się ubiega, oraz wszystkie osoby, które chce nimi objąć.
WAŻNE! aby skorzystać ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego musi zostać spełniony co najmniej jeden priorytet wydatkowania określony przez Ministra właściwego ds. pracy.
Priorytety MRPiPS wydatkowania środków KFS w roku 2025:
- Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie lub w województwie.
- Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowanie w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.
- Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku.
- Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy.
- Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej.
- Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy.
- Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych.
- Rozwój umiejętności cyfrowych.
- Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacja energetyczną.
- Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z wprowadzeniem elastycznego czasu pracy z zachowaniem poziomu wynagrodzenia lub rozpowszechnianiem w firmach work-life balance – priorytet dodany w kwietniu 2025 r.
Wnioskowana forma wsparcia musi się rozpocząć w 2025 r., nie wcześniej niż 10.11.2025r.
Wnioski kompletne i prawidłowo złożone zostaną rozpatrzone do dnia 30.10.2025 r.
Kompletnie wypełniony, aktualny druk wniosku wraz z wymaganymi załącznikami można złożyć:
- elektronicznie opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym za pośrednictwem:
- platformy elektronicznej www.praca.gov.pl
- portalu e-Doręczenia www.gov.pl/web/e-doreczenia
adres do e-Doręczeń: AE:PL-78354-26612-BBJGI-18
- platformy elektronicznej: www.epuap.gov.pl ;
adres elektronicznej skrzynki podawczej: /pup-piaseczno/SkrytkaESP
- w kancelarii PUP w Piasecznie (parter, pokój nr 4 lub 5) lub
- listownie na adres Powiatowy Urząd Pracy w Piasecznie ul. Czajewicza 2/4, 05-500 Piaseczno (W przypadku wniosków nadesłanych pocztą, za dzień złożenia wniosku uznaje się dzień wpłynięcia wniosku do urzędu).
UWAGA:
- wnioski należy złożyć/przesłać z zachowaniem odpowiedniej numeracji stron, w przypadku powielania stron należy dodać literę alfabetu , np. strona 6, 6A, 6B….
- wnioski złożone papierowo należy wydrukować dwustronnie,
- wniosek złożony w formie elektronicznej musi posiadać bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu z zachowaniem zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym lub podpis potwierdzony profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej,
- wniosek nie może zawierać niewypełnionych pól, a w przypadku wydruku komputerowego każda strona musi być parafowana przez wnioskodawcę.
Wnioski pozostaną bez rozpatrzenia w przypadku:
- niepoprawienia wniosku we wskazanym terminie,
- niezłożenia załączników wymaganych zgodnie z § 5 ust 2 Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej zmieniającego rozporządzenie w sprawie przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego tj.:
- zaświadczenia lub oświadczenia o pomocy de minimis (załącznik nr 4),
- informacje określone w przepisach wydanych na podstawie art. 37 ust. 2a ustawy z dn. 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (formularz informacji przedstawionych przy ubieganiu się o pomoc de minimis),
- kopii dokumentu potwierdzającego oznaczenie formy prawnej prowadzonej działalności – w przypadku braku wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
- programu kształcenia ustawicznego lub zakres egzaminu,
- wzoru dokumentu potwierdzającego kompetencje nabyte przez uczestników, wystawianego przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego.
**Brak któregokolwiek z powyższych załączników skutkuje negatywnym rozpatrzeniem wniosku.
Wnioski złożone poza terminem naboru oraz wypełnione na nieaktualnych drukach nie podlegają rozpatrzeniu.
W pierwszej kolejności dofinansowanie ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego przyznawane będzie pracodawcom, którzy nie uzyskali w ciągu ostatnich 3 lat wsparcia w ramach KFS przyznanego przez tutejszy Urząd Pracy.
Przy rozpatrywaniu wniosków uwzględnia się również- koszt usługi kształcenia ustawicznego, wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami usług podobnych dostępnych na rynku; plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS; możliwości sfinansowania działań określonych we wniosku z uwzględnieniem limitu.
Przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawcy jest dokonywane na podstawie umowy cywilnoprawnej, a nie na podstawie decyzji administracyjnej, w związku z czym, odmowa przyznania środków nie podlega odwołaniu.
UWAGA
- Za treść wniosku oraz złożonych oświadczeń odpowiadają wnioskujący Pracodawcy.
- Pracownik Powiatowego Urzędu Pracy może objaśnić sposób wypełnienia wniosku, nie może natomiast wypełniać go za wnioskodawcę. Nie ma również możliwości wypełniania wniosku wspólnie z wnioskodawcą.
Kontakt do komórki organizacyjnej zajmującej się Krajowym Funduszem Szkoleniowym
tel. 22 48 42 659
Załączniki:
- Wniosek (doc) (pdf)
- Formularz informacji przedstawionych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
- Barometr zawodów
- Wyjaśnienia do priorytetów
- Regulamin
-
Załączniki
-
Barometr zawodów 2025.pdf 368 KB
-
Regulamin KFS (4).pdf 2211 KB
- 1.721,90 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
- 2.066,30 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
- 861,00 zł Dodatek aktywizacyjny
- do 52.491,80 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia
Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.
Powiatowy Urząd Pracy w Piasecznie
ul. Czajewicza 2/4
05-500 Piaseczno
Mazowieckie, Polska
NIP 123-12-50-393
REGON 016183703
E-mail: kancelaria@piaseczno.praca.gov.pl
Telefony
Centrala: 22 48 42 678
Informacja: 22 48 42 633
Sekretariat: 22 48 42 663
Adres do e-Doręczeń: AE:PL-78354-26612-BBJGI-18
Elektroniczna skrzynka podawcza urzędu
Adresy skrzynek podawczych: /pup-piaseczno/PUP
/pup-piaseczno/skrytka
/pup-piaseczno/SkrytkaESP
Godziny pracy urzędu: 8:00 - 16:00
Godziny przyjęć interesantów: 8:30 - 15:00