Nabór wniosków o zwrot kosztów zatrudnienia pracowników pomagających pracownikom niepełnosprawnym w pracy (art. 26d ustawy) ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON) - Powiatowy Urząd Pracy w Piasecznie

Pomoc dla Ukrainy - banner PUP_WUP

Rynek pracy - pomoc dla Ukrainy

Ważne informacje

Obrazek dla: Doręczenia elektroniczne

10.02.2025

Doręczenia elektroniczne

Elektroniczna Skrzynka Podawcza Powiatowy Urząd Pracy w Piasecznie przyjmuje dokumenty elektroniczne za pośrednictwem systemów: e-Doręczeń, systemu praca.gov.pl i...

07.10.2021

Pokój cichej obsługi

Dla osób które niekomfortowo czują się wśród większej liczby osób, w miejscu gdzie narażone są na wiele bodźców – dla osób ze spektrum Autyzmu, zespołem Aspargera czy dla osób słabosłyszących, Powiatowy Urząd Pracy w Piasecznie umożliwia załatwienie spraw w pokoju cichej obsługi. Aby skorzystać z możliwości takiej formy...

Obrazek dla: Informacje o Powiatowym Urzędzie Pracy w Piasecznie w...

02.10.2023

Informacje o Powiatowym Urzędzie Pracy w Piasecznie w...

  Informacje o Powiatowym Urzędzie Pracy w Piasecznie w języku łatwym do czytania (ETR - Easy To Read)   Powiatowy Urząd Pracy jest przy ulicy Czajewicza 2/4 w...


Aktualności Urzędu

Aktualności

Nabór wniosków o zwrot kosztów zatrudnienia pracowników pomagających pracownikom niepełnosprawnym w pracy (art. 26d ustawy) ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON)

Print Drukuj
Powiatowy Urząd Pracy w Piasecznie informuje, że od dnia 15.04.2024r.  do wyczerpania funduszy ogłasza nabór wniosków o zwrot kosztów zatrudnienia pracowników pomagających pracownikom niepełnosprawnym w pracy (art. 26d ustawy) ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON).
Osoba zatrudniona jako asystent pracy osoby niepełnosprawnej ma za zadanie pomagać tej osobie w zakresie czynności ułatwiających komunikowanie się z otoczeniem oraz czynności niemożliwych lub trudnych do wykonania na danym stanowisku pracy.
Zgodnie z § 11 ust. 1 pkt 2 lit. b Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 grudnia 2014 r. w sprawie zwrotu dodatkowych kosztów związanych z zatrudnianiem pracowników niepełnosprawnych, wniosek składa się do starosty właściwego ze względu na miejsce zatrudnienia osoby niepełnosprawnej, miejsce siedziby albo miejsce zamieszkania pracodawcy.
 
Wysokość refundacji stanowi iloczyn kwoty najniższego wynagrodzenia i ilorazu liczby godzin
w miesiącu przeznaczonych wyłącznie na pomoc pracownikowi niepełnosprawnemu i miesięcznej liczby godzin pracownika niepełnosprawnego w miesiącu. Liczba godzin przeznaczonych wyłącznie na pomoc pracownikowi niepełnosprawnemu nie może przekroczyć liczby godzin odpowiadającej 20 % liczby godzin pracy pracownika w miesiącu. Wysokość refundacji na dzień 22.03.2024r. wynosi 848,40 zł. miesięcznie dla jednego pracownika.
Zwrot kosztów refundacji będzie realizowany w okresie do 6 m-cy i musi zakończyć się do 30.11.2024r.
Refundacja stanowi pomoc publiczną w zakresie dotyczącym pomocy na rekompensatę dodatkowych kosztów związanych z zatrudnieniem pracowników niepełnosprawnych.
Szczegółowe informacje oraz aktualne nabory zamieszczone są na stronie Urzędu: https://piaseczno.praca.gov.pl/
  
Limit środków na 2024 – 51 600,00 zł.   

 
UWAGA: 
 
  • wniosek ma być wypełniony w czytelny sposób lub komputerowo, nie może zawierać niewypełnionych pól, a w przypadku wydruku komputerowego każda strona musi być parafowana przez wnioskodawcę, niedopuszczalne jest modyfikowanie i usuwanie elementów wniosku; 
  • pracodawca, który składa wniosek wypełnia część I wniosku oraz blok A-C z części III wniosku
  • dodatkowo należy przekazać:
- uzupełniony zał. 1 i 2 do wniosku
- aktualne zaświadczenia lub inne dokumenty potwierdzające dane, o których mowa w poz. 4-6 i 20 w bloku B1 części I wniosku
  • zachęcamy do składania wniosków elektronicznie za pośrednictwem systemu SOW, portalu praca.gov.pl,  za pośrednictwem skrzynki ePUAP  (/pup-piaseczno/skrytka), do skrzynki podawczej, znajdującej się na parterze budynku Urzędu lub w sekretariacie PUP w Piasecznie (I piętro).

Więcej Informacji można uzyskać u doradcy klienta pod nr tel. 22 48 42 635
dostępnym w przewodniku: piaseczno.praca.gov.pl/przewodnik-po-urzedzie
lub pod nr tel. 22 48 42 661.
 

Załączniki

(1)Wniosek RZ ZKZ (P)
(1)Wniosek RZ ZKZ (P).pdf 415 KB
(1)Wniosek RZ ZKZ
(1)Wniosek RZ ZKZ.odt 35 KB
wn-kz-wniosek-o-zwrot-dodatkowych-kosztow-zwiazanych-z-zatrud II
wn-kz-wniosek-o-zwrot-dodatkowych-kosztow-zwiazanych-z-zatrud II.pdf 634 KB
Załącznik nr 1 i 2 do wniosku o zwrot dodatkowych kosztów związanych z zatrudnieniem pracowników niepełnosprawnych
Załącznik nr 1 i 2 do wniosku o zwrot dodatkowych kosztów związanych z zatrudnieniem pracowników niepełnosprawnych.odt 2213 KB
Załącznik nr 1 i 2 do wniosku o zwrot dodatkowych kosztów związanych z zatrudnieniem pracowników niepełnosprawnych
Załącznik nr 1 i 2 do wniosku o zwrot dodatkowych kosztów związanych z zatrudnieniem pracowników niepełnosprawnych.pdf 2150 KB
(1)Rozliczenie do wniosku-o-zwrot-dodatkowych-kosztow-zwiazanych-z-zatrud III
(1)Rozliczenie do wniosku-o-zwrot-dodatkowych-kosztow-zwiazanych-z-zatrud III.pdf 637 KB
(1)(4)Oświadczenie_środki sankcyjne - przedsiębiorca (003)
(1)(4)Oświadczenie_środki sankcyjne - przedsiębiorca (003).docx 24 KB
(1)(7)Oświadczenie_środki sankcyjne - przedsiębiorca (003)
(1)(7)Oświadczenie_środki sankcyjne - przedsiębiorca (003).pdf 153 KB

Rynek pracy

Statystyki i analizy

5,4%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec lutego 2025 r.

wykres statystyki

Stawki

  • 1.662,00 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 1.994,40 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 831,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • do 50.863,26 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej

Akty prawne

Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz

Urząd

Informacje dla niepełnosprawnych

Język migowy

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz

Dane kontaktowe

Powiatowy Urząd Pracy w Piasecznie
ul. Czajewicza 2/4
Piaseczno
Mazowieckie
05-500
Polska
NIP 123-12-50-393
REGON 016183703
kancelaria@piaseczno.praca.gov.pl


tel:
Centrala: 22 48 42 678
Informacja: 22 48 42 633
Sekretariat: 22 48 42 663
faks: 22 48 42 689
http://piaseczno.praca.gov.pl

adres do e-Doręczeń: AE:PL-78354-26612-BBJGI-18

Elektroniczna skrzynka podawcza urzędu
Adresy skrzynek podawczych:   /pup-piaseczno/PUP
                                                   /pup-piaseczno/skrytka
                                                   /pup-piaseczno/SkrytkaESP
 
Godziny pracy urzędu: 8:00 - 16:00
Godziny przyjęć interesantów: 8:30 - 15:00