WAŻNE! ZMIANY ZWIĄZANE Z REALIZACJĄ TARCZY ANTYKRYZYSOWEJ - Powiatowy Urząd Pracy w Piasecznie

Obrazek dla: Doręczenia elektroniczne

10.02.2025

Doręczenia elektroniczne

Elektroniczna Skrzynka Podawcza Powiatowy Urząd Pracy w Piasecznie przyjmuje dokumenty elektroniczne za pośrednictwem systemów: e-Doręczeń, systemu praca.gov.pl i...

07.10.2021

Pokój cichej obsługi

Dla osób które niekomfortowo czują się wśród większej liczby osób, w miejscu gdzie narażone są na wiele bodźców – dla osób ze spektrum Autyzmu, zespołem Aspargera czy dla osób słabosłyszących, Powiatowy Urząd Pracy w Piasecznie umożliwia załatwienie spraw w pokoju cichej obsługi. Aby skorzystać z możliwości takiej formy...

Obrazek dla: Informacje o Powiatowym Urzędzie Pracy w Piasecznie w...

02.10.2023

Informacje o Powiatowym Urzędzie Pracy w Piasecznie w...

  Informacje o Powiatowym Urzędzie Pracy w Piasecznie w języku łatwym do czytania (ETR - Easy To Read)   Powiatowy Urząd Pracy jest przy ulicy Czajewicza 2/4 w...


WAŻNE! ZMIANY ZWIĄZANE Z REALIZACJĄ TARCZY ANTYKRYZYSOWEJ

Print Drukuj
Powiatowy Urząd Pracy w Piasecznie informuje o zmianach obowiązujących
od  24 czerwca 2020 r.  wprowadzonych w ustawie z dnia 2 marca 2020 r.

o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem
i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 374, 567 i 568 z pozn.zm.):


W części odnoszącej się do art. 15zzd dot. niskoprocentowej pożyczki z Funduszu Pracy dla mikroprzedsiębiorców:
  • pożyczkobiorcy nie muszą składać wniosków o umorzenie pożyczki; umorzenie będzie następowało z urzędu na podstawie informacji w CEIDG/KRS, jeśli przedsiębiorca spełni warunek umorzenia tzn. będzie prowadził działalność gospodarczą przez 3 miesiące od dnia udzielenia pożyczki; rozwiązanie dotyczy wszystkich pożyczek, także tych już udzielonych.
  • wnioski o pożyczkę muszą być składane do urzędu pracy właściwego ze względu na siedzibę mikroprzedsiębiorcy, a nie jak dotychczas – miejsce prowadzenia działalności gospodarczej.
  • nie ma konieczności składania ponownie wniosków o pożyczkę, jeśli wpłynęły one do Urzędu przed zmianą przepisów; nie będą też zawierane aneksy do zawartych już umów o pożyczkę.
W części odnoszącej się do art. 15zzb dot. dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników:
  • nabór wniosków został przekształcony w nabór ciągły, który będzie trwać do czasu ogłoszenia jego zakończenia.
  • przedsiębiorca nie musi składać comiesięcznych oświadczeń o zatrudnianiu
w danym miesiącu pracowników objętych umową oraz kosztach ich wynagrodzeń i należnych od tych wynagrodzeń składek, natomiast jest zobowiązany poinformowania Urzędu w formie oświadczenia o każdej zmianie danych wpływających na wysokość wypłacanego dofinansowania w terminie 7 dni roboczych.
  • wnioski o dofinansowanie muszą być składane do urzędu pracy właściwego ze względu na siedzibę przedsiębiorcy, a nie jak dotychczas – siedzibę lub miejsca wykonywania pracy przez pracownika.
  • w ramach tej formy pomocy, nie ma konieczności składania ponownie wniosków, jeśli wpłynęły one do Urzędu przed zmianą przepisów; nie będą też zawierane aneksy do zawartych już umów. 
  • okres brany pod uwagę do obliczania spadku obrotów może zaczynać się po dniu 31.12.2019r., zamiast po 1.01.2020. Zmiana umożliwia przedsiębiorcom wybranie całego stycznia do uwzględnienia spadku obrotów.
W zakresie art. 15 zzc dot. dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej:
  • nabór wniosków został przekształcony w nabór ciągły, który będzie trwać do czasu ogłoszenia jego zakończenia.
  • wnioski o dofinansowanie muszą być składane do urzędu pracy właściwego ze względu na siedzibę przedsiębiorcy, a nie jak dotychczas – miejsca prowadzenia działalności gospodarczej.
  • w ramach tej formy pomocy, nie ma konieczności składania ponownie wniosków, jeśli wpłynęły one do Urzędu przed zmianą przepisów; nie będą też zawierane aneksy do zawartych już umów.
 
W zakresie  art. 15zze dot. dofinansowania wynagrodzeń oraz składek ze środków Funduszu Pracy dla organizacji pozarządowych:
  • zmiana sposobu wyliczania spadku przychodów z działalności statutowej - do kwoty przychodów nie wlicza się darowizn (zarówno rzeczowych jak
    i finansowych) otrzymanych w związku z realizacją działań w zakresie przeciwdziałania COVID-19.
  • nabór wniosków został przekształcony w nabór ciągły, który będzie trwać do czasu ogłoszenia jego zakończenia.
  • organizacja pozarządowa nie musi składać comiesięcznych oświadczeń
o zatrudnianiu w danym miesiącu pracowników objętych umową oraz kosztach ich wynagrodzeń i należnych od tych wynagrodzeń składek; natomiast jest zobowiązana do poinformowania Urzędu w formie oświadczenia o każdej zmianie danych wpływających na wysokość wypłacanego dofinansowania
 
W  zakresie dodanego art. 15zze2 (dot. dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników kościelnej osoby prawnej oraz jej jednostki organizacyjnej):
  • przewidziano analogiczne, jak przy art. 15zze, wsparcie polegające na dofinansowaniu części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek.
  • instrument przysługuje kościelnej osobie prawnej i jej jednostce organizacyjnej działającej na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania.
  • dofinansowanie przysługuje na okres 3 miesięcy w wysokości nieprzekraczającej kwoty stanowiącej sumę 70% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 70% kwoty minimalnego wynagrodzenia, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy.
 
W  zakresie dodanego art. 15zzda (niskooprocentowana pożyczka ze środków Funduszu Pracy:
  • pożyczka ta ma umożliwić organizacjom pozarządowym i podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, którzy prowadzili działalność gospodarczą lub statutową przed dniem 1 kwietnia 2020 r., pokrycie bieżących kosztów prowadzenia tej działalności.
  • pożyczka będzie udzielana ze środków Funduszu Pracy do wysokości do 5 tys. zł, ale nie więcej niż 10% przychodów za ubiegły rok, zaś jej oprocentowanie będzie stałe i będzie wynosiło w skali roku 0,05 stopy redyskonta weksli, przyjmowanych przez Narodowy Bank Polski.
  • rozpoczęcie spłaty pożyczki będzie następowało po trzymiesięcznym okresie karencji, okres spłaty pożyczki nie może być dłuższy niż 12 miesięcy.
  •  pożyczka wraz z odsetkami będzie podlegała umorzeniu pod warunkiem, że organizacja pozarządowa i podmiot, o którym mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003  r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, przez okres 3 miesięcy od dnia jej udzielenia będą prowadził działalność gospodarczą lub statutową. Środki z pożyczki nie podlegają egzekucji.

5,0%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec maja 2025 r.

wykres statystyki

  • 1.721,90 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 2.066,30 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 861,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • do 53.773,70 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz

Powiatowy Urząd Pracy w Piasecznie
ul. Czajewicza 2/4
Piaseczno
Mazowieckie
05-500
Polska
NIP 123-12-50-393
REGON 016183703
kancelaria@piaseczno.praca.gov.pl


tel:
Centrala: 22 48 42 678
Informacja: 22 48 42 633
Sekretariat: 22 48 42 663
faks: 22 48 42 689
http://piaseczno.praca.gov.pl

adres do e-Doręczeń: AE:PL-78354-26612-BBJGI-18

Elektroniczna skrzynka podawcza urzędu
Adresy skrzynek podawczych:   /pup-piaseczno/PUP
                                                   /pup-piaseczno/skrytka
                                                   /pup-piaseczno/SkrytkaESP
 
Godziny pracy urzędu: 8:00 - 16:00
Godziny przyjęć interesantów: 8:30 - 15:00