Wydawca treści

Aktywizacja osób w wieku 30 lat i więcej pozostających bez pracy w powiecie piaseczyńskim (IV)” - program RPO WM.

Loga programu POWER IV
Powiatowy Urząd Pracy w Piasecznie w latach 2021-2022 realizuje następujący projekt:
„Aktywizacja osób w wieku 30 lat i więcej pozostających bez pracy w powiecie piaseczyńskim (IV).
 
Celem projektu jest zwiększenie możliwości zatrudnienia osób w wieku 30 lat i więcej zidentyfikowanych jako zagrożone na rynku pracy i ochrona istniejących miejsc pracy w związku z epidemią COVID-19 w powiecie piaseczyńskim.
 
Projekt skierowany jest do osób bezrobotnych, zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Piasecznie w wieku 30 lat i więcej, należących jednocześnie do co najmniej jednej z poniższych grup defaworyzowanych:
 
  • osoby w wieku 30 lat  i więcej z niepełnosprawnościami,
  • osoby w wieku 30 lat i więcej z niskimi kwalifikacjami (osoby posiadające wykształcenie na poziomie do ISCED 3 włącznie, tj. osoby z wykształceniem
    na poziomie ponadgimnazjalnym),
  • osoby w wieku 30 lat i więcej długotrwale bezrobotne (osoby bezrobotne zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Piasecznie nieprzerwalnie
    przez okres ponad 12 miesięcy),
  • osoby w wieku 50 lat i więcej,
  • kobiety w wieku 30 lat i więcej.
 
 
W latach 2021-2022 w ramach projektu zaplanowano następujące formy wsparcia:
 
  • staże – dla 55 osób,
  • szkolenia indywidualne – dla 62 osób,
  • jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej – dla 74 osób,
  • refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy – dla 16 stanowisk pracy,
  • prace interwencyjne – dla 24 osób.
Ponadto każdy uczestnik projektu skorzysta z pośrednictwa pracy oraz poradnictwa zawodowego w ramach realizowanego projektu.
Zakładamy, iż wszystkie wymienione formy wsparcia stworzą sprzyjające warunki dla poprawy sytuacji osób w wieku 30 lat i więcej oraz będą realną pomocą w znalezieniu przez nich zatrudnienia.

Dzięki udziałowi w projekcie osoby bezrobotne podejmą pracę, założą własne firmy, nabędą nowe kwalifikacje i kompetencje dostosowane do potrzeb pracodawców oraz zwiększy się ich szansa na znalezienie zatrudnienia.
 
Projekt zakłada realizację następujących wskaźników efektywności zatrudnieniowej:
 
  • Odsetek osób w wieku 50 lat i więcej, kobiet, osób z niepełnosprawnościami, długotrwale bezrobotnych, osób o niskich kwalifikacjach (do poziomu ISCED 3),
    które podjęły zatrudnienie po zakończeniu, przerwaniu bądź w czasie kontynuacji udziału w projekcie na poziomie 45%.
  • Odsetek pozostałych osób, nienalężących do ww. grup, które podjęły zatrudnienie
    po zakończeniu, przerwaniu bądź w czasie kontynuacji udziału w projekcie na poziomie 61%.
Wartość realizowanego projektu wynosi:
 
  • w 2021 roku: 1 818 403,09 zł (w tym 1 454 722,47 zł ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego),
  • w 2022 roku: 1 829 831,36 zł (w tym 1 463 865,09 zł ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego).
Projekt „Aktywizacja osób w wieku 30 lat i więcej pozostających bez pracy w powiecie piaseczyńskim (IV)" realizowany jest w ramach Osi priorytetowej VIII Rozwój rynku pracy,
Działania 8.1 Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych przez PUP i przeciwdziałanie skutkom epidemii COVID-19 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020
 
Szczegółowe informacje można uzyskać pod nr tel.:
Staże: tel. 22 484 26 61
Szkolenia: tel. 22 484 26 59
Jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej: tel. 22 484 26 54
Prace interwencyjne: tel. 22 484 26 53
Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy: tel. 22 484 26 53
 

Informacje o publikacji dokumentu

Aktualności

Nabór wniosków o dofinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców ze środków KFS.

Urząd dysponuje kwotą 2.086.046,95 zł
 
Termin naboru wniosków: 17.02 - 19.02.2025. w godz. 8:30 – 15:00

O środki z KFS może się ubiegać Pracodawca, którego siedziba znajduje się w powiecie piaseczyńskim od co najmniej 6 miesięcy (udokumentowana na etapie złożenia wniosku: potwierdzone zapisem w CEIDG/ KRS lub innym dokumentem potwierdzającym prowadzenie działalności na terenie powiatu piaseczyńskiego w ciągu ostatnich 6 miesięcy) oraz pracownicy, których wniosek dotyczy wykonują prace na terenie powiatu piaseczyńskiego i zatrudnieni są na co najmniej ½ etatu.

Pracodawca może złożyć jeden wniosek o dofinansowanie kosztów kształcenia, w którym uwzględnia wszystkie działania, o których finansowanie się ubiega, oraz wszystkie osoby, które chce nimi objąć.

WAŻNE! aby skorzystać ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego musi zostać spełniony co najmniej jeden priorytet wydatkowania określony przez Ministra właściwego ds. pracy.

Priorytety MRPiPS wydatkowania środków KFS w roku 2025:

1. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie lub w województwie.

2. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowanie w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.

3. Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku.

4. Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy.

5. Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej.

6. Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat  polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy.

7. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych  i opiekuńczych.

8. Rozwój umiejętności cyfrowych.

9. Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacja energetyczną.

Wnioskowana forma wsparcia musi się rozpocząć w 2025 r., nie wcześniej niż 14.04.2025 r.
Wnioski kompletne i prawidłowo złożone zostaną rozpatrzone do dnia 04.04.2025 r.

Kompletnie wypełniony, aktualny druk wniosku wraz z wymaganymi załącznikami:

  • należy zeskanować i przesłać podpisany elektronicznie za pośrednictwem portalu praca.gov.pl lub za pośrednictwem skrzynki ePUAP  (/pup-piaseczno/skrytka) lub na adres do e-Doręczeń: AE:PL-78354-26612-BBJGI-18
  •  oryginał wniosku złożyć w kancelarii PUP w Piasecznie (parter, pokój nr 4 lub  5) lub
  • przesłać listownie na adres Powiatowy Urząd Pracy w Piasecznie ul. Czajewicza 2/4, 05-500 Piaseczno (W przypadku wniosków nadesłanych pocztą, za dzień złożenia wniosku uznaje się dzień wpłynięcia wniosku do urzędu).


UWAGA:

  • wnioski należy złożyć/przesłać z zachowaniem odpowiedniej numeracji stron, w przypadku powielania stron należy dodać literę alfabetu , np. strona 6, 6A, 6B….
  • wnioski złożone papierowo należy wydrukować dwustronnie,
  • wniosek złożony w formie elektronicznej musi posiadać bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu z zachowaniem zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym lub podpis potwierdzony profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej,
  • wniosek nie może zawierać niewypełnionych pól, a w przypadku wydruku komputerowego każda strona musi być parafowana przez wnioskodawcę.
     

Wnioski pozostaną bez rozpatrzenia w przypadku:

  • niepoprawienia wniosku we wskazanym terminie,
  • niezłożenia załączników wymaganych zgodnie z § 5 ust 2 Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej zmieniającego rozporządzenie w sprawie przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego tj.:
  1. zaświadczenia lub oświadczenia o pomocy de minimis (załącznik nr 4),
  2. formularz informacji przedstawionych przy ubieganiu się o pomoc de minimis - informacje określone w przepisach wydanych na podstawie art. 37 ust. 2a ustawy  z dn. 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej,
  3. kopii dokumentu potwierdzającego oznaczenie formy prawnej prowadzonej działalności – w przypadku braku wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
  4. programu kształcenia ustawicznego lub zakres egzaminu,
  5. wzoru dokumentu potwierdzającego kompetencje nabyte przez uczestników, wystawianego przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego.

**Brak któregokolwiek z powyższych załączników skutkuje negatywnym rozpatrzeniem wniosku.
 

Wnioski złożone poza terminem naboru lub wypełnione na nieaktualnych drukach nie podlegają rozpatrzeniu.


W pierwszej kolejności dofinansowanie ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego przyznawane będzie pracodawcom, którzy nie uzyskali w ciągu ostatnich 3 lat wsparcia   w ramach KFS przyznanego przez tutejszy Urząd Pracy.


Przy rozpatrywaniu wniosków uwzględnia się również- koszt usługi kształcenia ustawicznego, wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami usług podobnych dostępnych na rynku; plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS; możliwości sfinansowania działań określonych we wniosku z uwzględnieniem limitu.


Przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawcy jest dokonywane na podstawie umowy cywilnoprawnej, a nie na podstawie decyzji administracyjnej, w związku z czym, odmowa przyznania środków nie podlega odwołaniu.

UWAGA

  • Za treść wniosku oraz złożonych oświadczeń odpowiadają wnioskujący Pracodawcy.
  • W przypadku pytań bądź wątpliwości co do sposobu wypełnienia wniosku, informacje udzielane są w siedzibie urzędu w dziale szkoleń (piętro I pok. 7) lub telefonicznie pod nr (22) 48 42 659.
  • Pracownik Powiatowego Urzędu Pracy może objaśnić sposób wypełnienia wniosku, nie może natomiast wypełniać go za wnioskodawcę. Nie ma również możliwości wypełniania wniosku wspólnie z wnioskodawcą.

Załączniki

Wniosek KFS 2025
Wniosek KFS 2025.docx 147 KB
Wniosek KFS 2025
Wniosek KFS 2025.pdf 508 KB
Formularz-informacji-pomoc-de-minimis
Formularz-informacji-pomoc-de-minimis.xlsx 64 KB
Barometr zawodów 2025
Barometr zawodów 2025.pdf 368 KB
wyjasnienia priorytetów KFS 2025
wyjasnienia priorytetów KFS 2025.pdf 1422 KB
Regulamin KFS (2)
Regulamin KFS (2).pdf 2211 KB

Nabór wniosków o skierowanie na szkolenie indywidualne ze środków Funduszu Pracy.

Powiatowy Urząd Pracy w Piasecznie informuje, że od dnia 28.01.2025r
do wyczerpania funduszy będą przyjmowane wnioski o skierowanie na szkolenie indywidualne.

Bezrobotny/poszukujący pracy może ubiegać się o sfinansowanie szkolenia w celu podniesienia kwalifikacji na podstawie art. 40 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.

O szkolenia mogą ubiegać się osoby dla których został opracowany Indywidualny Plan Działania, które:

  • uzasadnią celowość wnioskowanego szkolenia w odniesieniu do swojej sytuacji na rynku pracy, 
  • złożą oświadczenie pracodawcy o zamiarze zatrudnienia w ciągu 60 dni po zakończonym szkoleniu (zatrudnienie po szkoleniu musi zostać poświadczone umową o pracę na co najmniej 30 dni, na co najmniej ½ etatu) lub,
  • złożą oświadczenie o zamiarze podjęcia/wznowienia działalności gospodarczej w ciągu 60 dni po zakończonym szkoleniu.

 
Aby zgłosić chęć udziału w szkoleniu należy:
1. Wypełnić wniosek na szkolenie indywidualne.                              
2.  Zgłosić się do swojego Doradcy Klienta w celu uzyskania opinii (z wypełnionym wnioskiem).
3. Wypełniony aktualny druk wniosku należy zeskanować i przesłać podpisany elektronicznie za pośrednictwem portalu praca.gov.pl lub za pośrednictwem skrzynki ePUAP  (/pup-piaseczno/skrytka) lub na adres do e-Doręczeń: AE:PL-78354-26612-BBJGI-18 lub oryginał wniosku złożyć w kancelarii PUP w Piasecznie (parter, pokój nr 4 lub  5).


 UWAGA:

  • można złożyć tylko jeden wniosek na jedno szkolenie z jednego źródła dofinansowania,
  • instytucja szkoleniowa musi posiadać wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych aktualny na 2025 rok,
  • wnioski o skierowanie na szkolenie do instytucji szkoleniowej nieposiadającej aktualnego na 2025 rok wpisu do Rejestru Instytucji Szkoleniowych, zostaną rozpatrzone negatywnie,
  • rejestr Instytucji dostępny jest na stronie: http://stor.praca.gov.pl/portal/#/ris
  • koszt szkolenia nie może przekroczyć 3-krotności przeciętnego wynagrodzenia,
  • urząd nie finansuje szkoleń na prawo jazdy kat. B,
  • wniosek o szkolenie musi zostać złożony na co najmniej 30 dni przed rozpoczęciem szkolenia. jednocześnie wniosku nie można złożyć wcześniej niż 90 dni przed terminem szkolenia,
  • uczestnik szkolenia powinien przed rozpoczęciem udziału w szkoleniu wskazać numer rachunku bankowego, na który Powiatowy Urząd Pracy będzie przekazywał świadczenie przysługujące uczestnikowi szkolenia,
  • wniosek nie może zawierać niewypełnionych pól, a w przypadku wydruku komputerowego każda strona musi być parafowana przez wnioskodawcę  

 
Więcej Informacji można uzyskać u swoich Doradców Klienta pod numerami telefonów dostępnymi w przewodniku:
piaseczno.praca.gov.pl/przewodnik-po-urzedzie
lub pod nr tel. 22 48 42 660
 
 

Załączniki

(2)Wniosek na szkolenie indywidualne FP
(2)Wniosek na szkolenie indywidualne FP.doc 135 KB
(13)REGULAMIN SZKOLENIA
(13)REGULAMIN SZKOLENIA.pdf 1949 KB
(2)Wniosek na szkolenie indywidualne FP
(2)Wniosek na szkolenie indywidualne FP.pdf 270 KB

Nabór wniosków o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu ze środków z Funduszu Pracy.

Powiatowy Urząd Pracy w Piasecznie  informuje, że od dnia 28.01.2025r. do wyczerpania funduszy będą przyjmowane wnioski o zawarcie umowy
o zorganizowanie stażu dla osób bezrobotnych w ramach środków z Funduszu Pracy.
(zaplanowano objęcie wsparciem 45 osób bezrobotnych)
W pierwszej kolejności będą realizowane wnioski o zawarcie umowy
o zorganizowanie stażu z deklaracją zatrudnienia w ciągu 30 dni po odbyciu stażu na podstawie umowy o pracę (co najmniej ½ etatu) na okres minimum 1 miesiąca.



UWAGA: 

  • Koszt badania lekarskiego w celu wydania orzeczenia ponosi wnioskodawca (pracodawca, u którego będzie zorganizowany staż),
  • Orzeczenie o zdolności do wykonywania stażu przez kandydata należy złożyć
    w PUP najpóźniej w dniu podpisania umowy z Urzędem; 
  • wniosek ma być wypełniony w czytelny sposób lub komputerowo, nie może zawierać niewypełnionych pól, a w przypadku wydruku komputerowego każda strona musi być parafowana przez wnioskodawcę, niedopuszczalne jest modyfikowanie
    i usuwanie elementów wniosku; 
  • wypełniony aktualny druk wniosku należy zeskanować i przesłać podpisany elektronicznie za pośrednictwem portalu praca.gov.pl lub za pośrednictwem skrzynki ePUAP  (/pup-piaseczno/skrytka) lub na adres do e-Doręczeń: AE:PL-78354-26612-BBJGI-18  lub oryginał wniosku złożyć w kancelarii PUP w Piasecznie (parter, pokój nr 4 lub  5).
  • Numer telefonu pod którym można uzyskać więcej informacji: 22 48 42 655. 

Załączniki

(11)REGULAMIN STAZE
(11)REGULAMIN STAZE.pdf 2231 KB
(6)wniosek o zorganizowanie stażu FP
(6)wniosek o zorganizowanie stażu FP.doc 128 KB
(9)Karta szkolenia wstępnego bhp
(9)Karta szkolenia wstępnego bhp.docx 96 KB
(8)Lista obecności za miesiąc
(8)Lista obecności za miesiąc.docx 16 KB
(11)wniosek dni wolne
(11)wniosek dni wolne.docx 15 KB
(11)opinia z przebiegu stażu
(11)opinia z przebiegu stażu.docx 14 KB
(12)sprawozdanie ze stażu
(12)sprawozdanie ze stażu.doc 35 KB
(8)wniosek o zorganizowanie stażu FP
(8)wniosek o zorganizowanie stażu FP.pdf 307 KB

Nabór wniosków o przyznanie bezrobotnemu jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej ze środków Funduszu Pracy.

Powiatowy Urząd Pracy w Piasecznie informuje, że od dnia 17.02.2025r. do 27.02.2025r. będą przyjmowane wnioski o przyznanie jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej (zaplanowano objęcie wsparciem ok. 46 osób).
Bezrobotny może ubiegać się o przyznanie jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej na podstawie art. 46 ust. 1 pkt 2 ustawy
z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.

O przyznanie jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej mogą ubiegać się osoby bezrobotne zgodnie z obowiązującym Regulaminem wprowadzonym zarządzeniem Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Piasecznie    z dnia 09.08.2024r.
 UWAGA:

  • maksymalna kwota o którą można wnioskować wynosi 6-krotność przeciętnego wynagrodzenia,
  • osoby zainteresowane prosimy o zapoznanie się z załączonym Regulaminem,
    • wniosek nie może zawierać niewypełnionych pól, a w przypadku wydruku komputerowego każda strona musi być parafowana przez wnioskodawcę,  
    • wniosek nie może być wypełniony długopisem ścieralnym,
    • przed złożeniem wniosku należy zgłosić się do doradcy klienta, w celu wypełnienia załącznika nr 11,
    • wypełniony aktualny druk wniosku należy zeskanować i przesłać podpisany elektronicznie za pośrednictwem portalu praca.gov.pl lub za pośrednictwem skrzynki ePUAP  (/pup-piaseczno/skrytka) lub na adres do e-Doręczeń: AE:PL-78354-26612-BBJGI-18 lub oryginał wniosku złożyć w kancelarii PUP w Piasecznie (parter, pokój nr 4 lub  5).


Numer telefonu pod którym można uzyskać więcej informacji: 22 48 42 654.
 

Załączniki

(1)Wniosek dotacje FP
(1)Wniosek dotacje FP.docx 265 KB
(7)Wniosek dotacje FP
(7)Wniosek dotacje FP.pdf 724 KB
(10)Regulamin dotacje 09.08.2024
(10)Regulamin dotacje 09.08.2024.pdf 343 KB

Nabór wniosków o przyznanie bezrobotnemu do 30 roku życia bonu na zasiedlenie ze środków Funduszu Pracy

Powiatowy Urząd Pracy w Piasecznie informuje, że od dnia 28.01.2025 r. do wyczerpania funduszy będą przyjmowane wnioski o przyznanie bezrobotnemu bonu na zasiedlenie dla osób do 30 roku życia.
(zaplanowano objęcie wsparciem 10 osób bezrobotnych).
Bezrobotny do 30 roku życia może ubiegać się o przyznanie bonu na zasiedlenie w związku z podjęciem pracy poza miejscem dotychczasowego zamieszkania na podstawie art. 66n ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r.
o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy

O przyznanie bonu na zasiedlenie mogą ubiegać się osoby bezrobotne do 30 roku życia zgodnie z obowiązującym Regulaminem wprowadzonym Zarządzeniem Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Piasecznie z dnia 19.01.2022r. nr 4/2022.
UWAGA: 

  • wniosek nie może zawierać niewypełnionych pól, a w przypadku wydruku komputerowego każda strona musi być parafowana przez wnioskodawcę,  
  • wypełniony aktualny druk wniosku należy zeskanować i przesłać podpisany elektronicznie za pośrednictwem portalu praca.gov.pl lub za pośrednictwem skrzynki ePUAP  (/pup-piaseczno/skrytka) lub na adres do e-Doręczeń: AE:PL-78354-26612-BBJGI-18  lub oryginał wniosku złożyć w kancelarii PUP w Piasecznie (parter, pokój nr 4 lub  5).

Numer telefonu, pod którym można uzyskać więcej informacji: 22 48 42 654.
 

Załączniki

Wniosek na bon na zasiedlenie
Wniosek na bon na zasiedlenie.doc 79 KB
Wniosek na bon na zasiedlenie
Wniosek na bon na zasiedlenie.pdf 223 KB
Regulamin bony 23.09.2022 podpisany
Regulamin bony 23.09.2022 podpisany.pdf 1859 KB

Informacje o publikacji dokumentu

Menu nawigacji