Ważne informacje
Aktualizacja portalu praca.gov.pl - zmiany w obsłudze reprezentantów.
W portalu www.praca.gov.pl zostały wprowadzone zmiany w obsłudze reprezentantów organizacji. Aby uzyskać dostęp do dokumentów wysyłanych w imieniu organizacji należy zalogować się i zmienić kontekst wybierając organizację, za pomocą pola "Kontekst" w górnej części strony. Więcej szczegółów zamieszczonych jest na portalu praca.gov.pl w sekcji „FAQ" - „Najczęściej zadawane pytania".
Jeżeli nie możecie Państwo złożyć pisma przez portal to najpewniej nie jesteście Państwo przypisani do konta organizacji.
Jak zostać reprezentantem organizacji?
Należy wysłać żądanie nadania statusu reprezentanta do już istniejącego reprezentanta organizacji.
Wykonać następujące czynności:
1. Zalogować się do portalu praca.gov.pl
2. Z paska górnego ekranu wybrać "Dane konta"
3. W ramach danych konta wybrać "Prośba o przypisanie"
4. Uzupełnić Regon lub NIP lub NIP i Regon organizacji, której chce zostać reprezentantem
5. Użyć przycisku "Wyślij"
6. Już istniejący reprezentant organizacji musi zaakceptować wysłaną prośbę.
Przypisania do konta organizacji może dokonać właściciel firmy lub inny reprezentant lub może zweryfikować to Urząd Pracy na podstawie wniosku.
Firma lub jej reprezentant może złożyć wniosek o dodanie reprezentanta do Urzędu Pracy poprzez portal www.praca.gov.pl, logując się na konto prywatne (zakładka => Wnioski o usługi i świadczenia z urzędu=> pismo do Urzędu). Wniosek musi być podpisany profilem zaufanym lub podpisem elektronicznym. W treści pisma o dodanie reprezentanta należy podać dane pracodawcy: nazwa, adres, NIP, telefon oraz dane reprezentanta pracodawcy/organizacji: imię nazwisko, nr dokumentu tożsamości oraz nr PESEL. (wniosek można pobrać tutaj w wersji edytowanej oraz w wersji PDF)
Zwracamy się z prośba o działania w pierwszej kolejności w zakresie firmy. W sytuacji, gdy nie ma innej możliwości dopisania reprezentanta, prosimy zwracać się do Urzędu Pracy.
Jeżeli nie możecie Państwo złożyć pisma przez portal to najpewniej nie jesteście Państwo przypisani do konta organizacji.
Jak zostać reprezentantem organizacji?
Należy wysłać żądanie nadania statusu reprezentanta do już istniejącego reprezentanta organizacji.
Wykonać następujące czynności:
1. Zalogować się do portalu praca.gov.pl
2. Z paska górnego ekranu wybrać "Dane konta"
3. W ramach danych konta wybrać "Prośba o przypisanie"
4. Uzupełnić Regon lub NIP lub NIP i Regon organizacji, której chce zostać reprezentantem
5. Użyć przycisku "Wyślij"
6. Już istniejący reprezentant organizacji musi zaakceptować wysłaną prośbę.
Przypisania do konta organizacji może dokonać właściciel firmy lub inny reprezentant lub może zweryfikować to Urząd Pracy na podstawie wniosku.
Firma lub jej reprezentant może złożyć wniosek o dodanie reprezentanta do Urzędu Pracy poprzez portal www.praca.gov.pl, logując się na konto prywatne (zakładka => Wnioski o usługi i świadczenia z urzędu=> pismo do Urzędu). Wniosek musi być podpisany profilem zaufanym lub podpisem elektronicznym. W treści pisma o dodanie reprezentanta należy podać dane pracodawcy: nazwa, adres, NIP, telefon oraz dane reprezentanta pracodawcy/organizacji: imię nazwisko, nr dokumentu tożsamości oraz nr PESEL. (wniosek można pobrać tutaj w wersji edytowanej oraz w wersji PDF)
Zwracamy się z prośba o działania w pierwszej kolejności w zakresie firmy. W sytuacji, gdy nie ma innej możliwości dopisania reprezentanta, prosimy zwracać się do Urzędu Pracy.