Публикатор

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

 
Zgodność ze standardami

Serwis jest zgodny ze standardami:

HTML 5

WCAG 2.1 (poziom AA)

Zgodność z prawem 

Serwis internetowy spełnia wymagania zawarte w ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych oraz Rozporządzeniu Rady Ministrów Krajowe Ramy Interoperacyjności z 12 kwietnia 2012 r. Rozporządzenie to wskazuje, że od czerwca 2015 r. serwisy publiczne musza spełniać wymagania dostępności. Powołuje się ono przy tym na specyfikację Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) w wersji 2.1 na poziomie AA.
Serwis spełnia także zapisy dokumentów:
  • Deklaracja Ministrów z 11 czerwca 2006
  • Konwencja Praw Osób Niepełnosprawnych ONZ
 

Powiatowy Urząd Pracy w Piasecznie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej urzędu Pracy w Piasecznie.
 

Data publikacji strony internetowej: 2019-02-22. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 22.03.2024
 
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
 

• formularz kontaktowy nie posiada dowiązanych etykiet tekstowych.
 
• mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

 
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-02-12. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.


 Ponadto strona internetowa piaseczno.praca.gov.pl jest częścią Wortalu Publicznych Służb Zatrudnienia (skrót: Wortal PSZ). Oznacza to, że:
  • Wortal PSZ zawiera strony internetowe wszystkich Urzędów Pracy w Polsce,
  • strona piaseczno.praca.gov.pl jest jedną z wielu stron PSZ,
  • celem zachowania jednakowego wyglądu wszystkich stron w Wortalu PSZ - układ i szablon naszej strony jest zgodny z zaleceniami Departamentu Informatyki Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (skrót: DI MRPiPS),
  • powyższa zasada dotyczy również ogólnych treści publikowanych na stronie, której autorem jest DI MRPiPS,
  • informacja o autorze oraz data publikacji dostępna jest w nagłówku artykułu,
  • za publikowaną treść i jej dostępność odpowiada autor,
  • niektóre elemetny z menu lub w treści artykułów są linkami i otwierają strony na innych serwerach (spoza Wortalu PSZ, zwana dalej "stroną zewnętrzną")
    • np. "Oferty pracy w powiecie" lub "Kalendarz targów, giełd i szkoleń" - prowadzą do strony: oferty.praca.gov.pl, która jest stroną zewnętrzną, zasilaną automatycznie, a jej administratorem jest DI MRPiPS,


Treści niedostępne
Wybrane treści mogą być niezgodne z wytycznymi dla dostępności treści internetowych 2.1, w takim zakresie jak:
Postrzegalność (m.in. brak dostępności części mediów zmiennych w czasie, częściowy brak alternatywy w postaci tekstu, brak części ułatwień w percepcji treści),
Funkcjonalność (m.in. nie na wszystkich stronach występuje pełna dostępność z klawiatury, pełnej dostępności sposobów wprowadzania danych),
Przewidywalność (m.in. niepełna jednolitość nawigacji i identyfikacji). Część dokumentów PDF, Word, Excel, PowerPoint nie jest poprawnie odczytywana przez programy dla osób niewidzących.


Kompatybilność
Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych takich jak np. Window-Eyes, JAWS czy NVDA.
Pełna obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy samej klawiatury jak i myszki.


Wygląd
Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące:
  • zmiana wielkości czcionki
  • zmiana kontrastu
  • całość serwisu oparta jest na stylach CSS.


Skróty klawiaturowe
Serwis nie zawiera skrótów klawiaturowych, które mogły by wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.
 
 
Informacje szczegółowe dotyczące dostępności strony WCAG 2.0
  • Język stron serwisu jest prawidłowo określony w kodzie strony,
  • Tytuły stron – prawidłowo osadzone w całym serwisie; każda strona ma swój własny, unikalny tytuł, tworzony w oparciu o jeden, ustalony wzorzec.
  • W całym serwisie zadbano o konsekwentną nawigację
  • Zagwarantowana jest możliwość pominięcia bloków
  • Nagłówki są prawidłowo zagnieżdżone w całym serwisie.
  • Listy są prawidłowo użyte w całym serwisie.
  • Wszystkie Formularze zostały prawidłowo zbudowane i opisane
  • Linki są prawidłowo opisane tak by informowały o swoim celu także poza kontekstem
  • Linki graficzne – prawidłowo wdrożone w całym serwisie dzięki zastosowaniu linków blokowych i ustawieniu pustych tekstów alternatywnych.
  • Nawigacja jest spójna i logiczna w całym serwisie.
  • Ruch, animacje, banery – żaden element serwisu nie miga w tempie szybszym niż 3 razy na sekundę.
  • Fokus oraz tabindex – każdy element nawigacji ma wyraźne obramowanie na aktywnym elemencie strony, a nawigacja za pomocą klawisza Tab jest logiczna.
  • W całym serwisie zastosowany jest kontrast wymagany standardem WCAG 2.0 na poziomie AA
  • Rozdzielenie struktury i wyglądu – strony serwisu są dostępne i czytelne po wyłączeniu obsługi CSS. Brak błędów składniowych HTML.
  • Odtwarzacze video dostosowane są dla osób korzystających wyłącznie z klawiatury
  • Wszystkie elementy graficzne mają zrozumiały tekst alternatywny lub możliwość ustawienia takiego tekstu przez redaktora.
  • Wszystkie strony powinny mieć możliwość stosowania nagłówków w prawidłowej hierarchii.
  • Serwis nie jest zbudowany na bazie tabel, traktowanych jako element konstrukcji layoutu.
  • Wszelkie mechanizmy nawigacyjne „grupy odnośników" są przedstawione za pomocą list nieuporządkowanych.
  • Kolejność nawigacji oraz czytania, określona za pomocą kolejności w kodzie HTML jest logiczna i intuicyjna.
  • Architektura informacji jest logiczna, przejrzysta, spójna i przewidywalna.
  • Elementy nawigacyjne oraz komunikaty nie polegają tylko na charakterystykach zmysłowych jak np.: kształtu, lokalizacji wizualnej lub miejsca czy dźwięku.
  • Odnośniki zamieszczone treściach artykułów odróżniają się od pozostałego tekstu nie tylko kolorem, ale i dodatkowym wyróżnieniem np. podkreśleniem.
  • Po wczytaniu strony www nie jest od razu odtwarzany dźwięk.
  • Kontrast treści w stosunku do tła wynosi co najmniej 4,5:1.
  • Serwis posiada wersję kontrastową posiadającą taką samą zawartość i funkcjonalność co wersja graficzna.
  • Serwis jest prawidłowo wyświetlany w systemowym trybie wysokiego kontrastu (system Microsoft Windows, przeglądarka Internet Explorer).
  • Typografia tekstów i kontrasty są zaprojektowane pod kątem czytelności.
  • Po powiększeniu w przeglądarce rozmiaru czcionki do 200% nie następuje utrata zawartości lub funkcjonalności serwisu.
  • Treści nie są przedstawione jedynie za pomocą grafiki, jeśli ta sama prezentacja wizualna może być zaprezentowana jedynie przy użyciu tekstu. Wyjątkiem jest tekst, który jest częścią logo lub nazwy własnej produktu.
  • Fokus jest widoczny, wzmocniony i spełnia minimalne wymagania kontrastu.
  • Wszystkie informacje, które są automatycznie przesuwane i widoczne dłużej niż 5 sekund lub automatycznie się aktualizują posiadają mechanizm, który pozwala na ich zatrzymanie lub ukrycie.
  • Odnośniki będące częścią nawigacji jak np. rozwinięcia artykułów („więcej", „czytaj więcej") są uzupełnione tak, aby były zrozumiałe i jednoznacznie informowały użytkownika, dokąd go zaprowadzą lub jaką akcję wykona.
  • Poza standardową nawigacją zapewniona są przynajmniej dwa sposoby odnalezienia informacji jak np. mapa strony i wyszukiwarka.
  • Zdefiniowany jest główny język dokumentu adekwatny do wersji językowej. Mechanizm edycji treści ma możliwość definiowania języka dla poszczególnych treści zamieszczonych na podstronach (atrybut lang).
  • W całym serwisie mechanizmy, które powodują przy zmianie ustawień jakiegokolwiek komponentu interfejsu użytkownika, automatyczną zmianę kontekstu.
  • Serwis zawiera mechanizm ostrzegający o otwieraniu się wybranych stron w nowym oknie.
  • Wszystkie pola formularzy są opatrzone etykietami. Etykiety jednoznacznie informują o błędach lub sukcesie po ich wypełnieniu. W przypadku wystąpienia błędów system sugeruje jego rozwiązanie.
  • W serwisie nie stosuje się rozwiązań weryfikujących i zabezpieczających opartych na mechanizmie CAPTCHA
  • Zapewniona jest całkowita zgodność ze standardami HTML i CSS całego serwisu (zarówno szablonów, jak i kodu generowanego z edytora treści, w którym pracuje redaktor).
  • Serwis może zawierać technologie wymienione w dokumentach WCAG 2.0 jako wspierające dostępność jak np.: Java Script, PDF, ARIA.
  • W serwisie zastosowano wytyczne odnośnie strony kontrastowej przygotowanej na potrzeby osób niepełnosprawnych (np. czarne tło, żółte i białe litery).
  • Wszystkie teksty w alternatywnej wersji kolorystycznej mają prawidłowy kontrast
  • Odnośniki, które w wersji normalnej mają dobry kontrast tekstu do tła są zachowane w wersji kontrastowej
  • Przycisk przełączenia na wersję kontrastową jest dobrze widoczny
  • W wersji kontrastowej dobrze widoczny jest przycisk powrotu do pierwotnej kolorystyki.
  • Serwis ma możliwość powiększania czcionki, przy czym:
    • Przycisk powiększenia zmienia nie tylko tekst artykułu, ale również wielkość tekstu nawigacji i innych bloków treści strony
    • Powiększenie działa w obrębie wszystkich podstron
    • Przyciski powiększenia są widoczne
    • Przyciski powiększenia są dostępne z poziomu klawiatury
    • Na stronie znajduje się informacja o Powiatowym Urzędzie Pracy
      w Piasecznie w języku łatwym do czytania (ETR – Easy To Read).
 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

 

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Karol Wiśniewski, admin@piaseczno.praca.gov.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 22 48 42 667. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
 

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
 
Podmiot publiczny zrealizuje żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
 
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
 

Adres: Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich
al. Solidarności 77
00-090 Warszawa
E-mail: biurorzecznika@brpo.gov.pl
Telefon: 800676676
www.rpo.gov.pl

 
 

Dostępność architektoniczna


Powiatowy Urząd Pracy w Piasecznie znajduje się przy ul. Czajewicza 2/4.
Do obiektu można dojść ul. Czajewicza, oraz ul. Nadarzyńską (z centrum od ul. Kościuszki oraz od strony przeciwnej – od ronda przy ul. Wojska Polskiego).
W pobliże obiektu można dojechać komunikacją publiczną; liniami:
do przystanku Nadarzyńska 01: 724, L- 32, L -52,
do przystanku Nadarzyńska 02: 724, L – 2, L – 3, L – 5, L - 13, L – 17, L – 19, L – 32, L – 52
Można dotrzeć w pobliże urzędu, od Stacji PKP (PKP Piaseczno 02): L – 2, L – 3, L – 5, L – 13, L – 17, L – 19, L – 32, L – 52.

Połączenia mogą ulegać zmianie. Prosimy o bieżące weryfikowanie informacji na stronie Zarządu Transportu Drogowego!!!

Lokal zajmowany przez urząd pracy znajduje się na trzech kondygnacjach budynku, posiada klatkę schodową.
Budynek jest również wyposażony w windę osobową dostosowaną dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich oraz osób niewidomych (oznakowanie alfabetem Braille'a) oraz posiada plany tyflograficzne; plan na parterze ma GEOznaczniki systemu GMark - bezpłatna aplikacja do pobrania na Google Play i Apple Store.

Do budynku prowadzą cztery wejścia: dwa od ul. Czajewicza, dwa od tyłu budynku, od strony parkingu- od ul. Nadarzyńskiej.
Od parkingu do wejścia prowadzi podjazd dla wózków inwalidzkich.
Przez wejście główne od strony ul. Czajewicza – oznaczone jako wejście A istnieje również możliwość wstępu dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich (nachylenie powierzchni).
Przy drzwiach znajduje się dodatkowo dzwonek alarmowy.

Na parkingu przed budynkiem od strony Nadarzyńskiej  wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.  
Stanowiska postojowe są oznakowane znakiem poziomym i nie są wyposażone w parkometry.
Do lokalu można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Na parterze budynku po prawej stronie od wejścia głównego (wejścia A) znajduje się Informacja (pokój nr 1- Sala Obsługi).
Następnie w pokoju nr 3 znajduje się stanowisko do spraw osób z niepełnosprawnością. Stanowisko jest wyposażone w pętlę indukcyjną, (kontakt telefoniczny 22 48 42 635, mail: m.stachowicz@puppiaseczno.com).
Po lewej stronie od wejście głównego znajdują się udostępnione dla klientów infomaty z pętlami indukcyjnymi oraz wyposażone w klawiaturę z wytłoczeniami alfabetu Braille'a

Powiatowy Urząd Pracy w Piasecznie w Piasecznie oferuje usługę Wideotłumacza dla osób głuchych. Można z niej skorzystać podczas wizyty w urzędzie, nie trzeba się specjalnie umawiać. Wideotłumacz znajduje się w Informacji urzędu – sala Nr 1 parter.
Dla osób z niepełnosprawnością intelektualną urząd udostępnia przewodnik przygotowany w formie tekstu łatwego do czytania i zrozumienia.

W lokalu, na każdej kondygnacji są łazienki dla osób z niepełnosprawnościami z dzwonkiem alarmowym.

Dla osób które niekomfortowo czują się wśród większej liczby osób, w miejscu gdzie narażone są na wiele bodźców – dla osób ze spektrum Autyzmu, zespołem Aspargera czy dla osób słabosłyszących, Powiatowy Urząd Pracy w Piasecznie umożliwia załatwienie spraw w pokoju cichej obsługi.
Aby skorzystać z możliwości takiej formy obsługi, wystarczy zgłosić taką chęć  osobiście w pokoju nr 3 na parterze lub telefonicznie dzwoniąc na jeden
z poniżej wymienionych  numerów telefonu:
22 48 42 635 pokój 3 parter
22 48 42 631 Rejestracja
22 48 42 633 Sekretariat



W przypadku problemów dotyczących dostępności architektonicznej prosimy o kontakt.
Osobą kontaktową jest Małgorzata Stachowicz m.stachowicz@puppiaseczno.com tel. (22) 4842 635

Powiatowy Urząd Pracy w Piasecznie  informuje, że każdy ma prawo poinformować urząd o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, natomiast tylko osoba ze szczególnymi potrzebami albo jej przedstawiciel ustawowy może wnioskować o zapewnienie dostępności.
 
Wniosek o zapewnienia dostępności - powinien zawierać:
  1. dane kontaktowe wnioskodawcy
  2. wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym
  3. wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą
  4. wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeśli dotyczy
 
Można skorzystać z przygotowanego wzoru wniosku, albo napisać go samodzielnie.
 
Wniosek o zapewnienie dostępności można:
  1. przesłać pocztą tradycyjną na adres:  05-500 Piaseczno, ul. Czajewicza 2/4
  2. złożyć w sekretariacie PUP Piaseczno pok. 9  piętro I
  3. wysłać faksem pod nr 22 48 42 689
  4. przesłać za pośrednictwem EPUAP (www. epuap.gov.pl)
  5. przesłać pocztą elektroniczną na adres: m.stachowicz@puppiaseczno.com
 
Zapewnienie dostępność, w zakresie określonym we wniosku jest realizowane niezwłocznie nie później jednak niż do 14 dni od dnia złożenia wniosku W sprawach trudnych wniosek realizujemy w terminie do 2 miesięcy.
Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe w/w terminie to PUP Piaseczno niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności w zakresie określonym we wniosku PUP Piaseczno obowiązany jest przedstawić uzasadnienie i zaproponować rozwiązanie alternatywne.
Jeżeli Powiatowy Urząd Pracy nie zapewni dostępności architektonicznej lub komunikacyjno-informacyjnej i nie wskaże innych, wygodnych form kontaktu można złożyć skargę do Prezesa Zarządu Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON)
 
Adres:
Sekretariat Prezesa zarządu PFRON
Al. Jana Pawła II 13. 00- 828 Warszawa
Tel. 22 50 55 285
 

Przepisy:

  1. Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2019 r. poz. 1696)
  2. Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 848).
  3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2023 r. poz. 775).

Plik do pobrania

informacja o braku dostępności (doc)
informacja o braku dostępności (pdf)
wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej (doc)
wniosek o zapewnienie dostępność cyfrowej (pdf)
Wniosek o zapewnienie dostępności (doc)
Wniosek o zapewnienie dostępności (pdf)



 

Informacje o publikacji dokumentu