Публикатор

Aktywizacja osób w wieku 30 lat i więcej pozostających bez pracy w powiecie piaseczyńskim (III)



Powiatowy Urząd Pracy w Piasecznie w 2019 oraz 2020 r. realizuje następujący projekt:
 „Aktywizacja osób w wieku 30 lat i więcej pozostających bez pracy w powiecie piaseczyńskim (III)" 
Oś priorytetowa: Rozwój rynku pracy
Działanie: Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych przez PUP w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020

Głównym celem projektu jest zwiększenie możliwości zatrudnienia osób w wieku 30 lat i więcej pozostających bez pracy w powiecie piaseczyńskim. W ramach projektu wsparciem zostaną objęte osoby w wieku 30 lat i więcej, zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Piasecznie jako bezrobotne, posiadające I lub II profil pomocy. Przewidywana grupa docelowa projektu w 2019 i 2020r. wyniesie 232 osoby bezrobotne (w tym 112 kobiet, 120 mężczyzn). W ramach projektu zaplanowano objęcie wsparciem osoby z niepełnosprawnościami, długotrwale bezrobotne (osoba zarejestrowana w Powiatowym Urzędzie Pracy w Piasecznie przez nieprzerwalny okres co najmniej 12 miesięcy), osoby posiadające niskie kwalifikacje (tj. do poziomu ponadgimnazjalnego włącznie), osoby w wieku 50 lat i więcej oraz kobiety.
W ramach projektu zaplanowano usługi jak i instrumenty rynku pracy wskazane w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy z dnia 20.04.2004r.
 
W latach 2019 i 2020 w ramach projektu zaplanowano następujące formy wsparcia:
  • staże – dla 21 osób
  • szkolenia indywidualne – dla 43 osób
  • jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej – dla 115 osób 
  • refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy – 26 stanowisk
  • prace interwencyjne – dla 27 osób 
Ponadto każdy uczestnik projektu skorzysta z pośrednictwa pracy oraz poradnictwa zawodowego w ramach realizowanego projektu.
Zakładamy, iż wszystkie wymienione formy wsparcia stworzą sprzyjające warunki dla poprawy sytuacji osób w wieku 30 lat i więcej na rynku pracy oraz będą realną pomocą w znalezieniu przez nich zatrudnienia.
 
Dzięki udziałowi w projekcie osoby bezrobotne podejmą pracę, założą własne firmy, nabędą nowe kwalifikacje dostosowane do potrzeb pracodawców oraz zwiększy się ich szansa na znalezienie zatrudnienia.
 
Projekt zakłada realizację następujących wskaźników efektywności zatrudnieniowej:
  1. Odsetek osób w wieku 50 lat i więcej, kobiet, osób z niepełnosprawnościami, długotrwale  bezrobotnych, osób o niskich kwalifikacjach (do poziomu ISCED 3), które podjęły zatrudnienie po zakończeniu, przerwaniu bądź w czasie kontynuacji udziału w projekcie – na poziomie co najmniej 45%.
  2. Odsetek pozostałych osób, nienależących do ww. grup, które podjęły zatrudnienie po zakończeniu, przerwaniu, bądź w czasie kontynuacji udziału w projekcie – na poziomie co najmniej 60%
Wartość realizowanego projektu wynosi 3 313 377,52zł (80% stanowią środki z Europejskiego Funduszu Społecznego), w tym:
  • w 2019 roku: 1 549 819,77 zł (w tym 1 239 855,82 zł ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego)
  • w 2020 roku: 1 763 557,75 zł (w tym 1 410 846,19 zł ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego)
Wszystkie osoby zainteresowane udziałem w projekcie prosimy o zgłoszenie się do swojego doradcy klienta w PUP:
  • osoby z prawem do zasiłku oraz osoby z niepełnosprawnościami w Piasecznie ul. Szkolna 20, tel. 22 737 62 00, fax 737 62 28  
  • osoby bez prawa do zasiłku: w drugiej siedzibie PUP w Piasecznie ul. Chyliczkowska 20 A tel. 22 737 05 55, fax 22 735 46 59
Godziny przyjęć interesantów: poniedziałek-piątek 8.30-15.00. 
 
Szczegółowe informacje można uzyskać pod nr tel: 22 737-62-33
 

 

Informacje o publikacji dokumentu

Aktualności

Statystyki miesięczne 2024


Bezrobocie w powiecie w 2024r.
 
Bezrobocie w powiecie

 
Styczeń  Luty Marzec Kwiecień  Maj  Czerwiec Lipiec Sierpień Wrzesień Październik Listopad Grudzień
Liczba bezrobotnych 2875 2980 2895 2874 2795 2723 2840 2903 2868 2836 2836 2795
Napływ 388 350 298 298 288 256 423 305 331 376 330 288
Odpływ 304 245 383 319 367 328 306 242 366 408 365 294
Stopa bezrobocia w powiecie 3,6% 3,7% 3,6% 3,6% 3,5% 3,4% 3,6% 3,7% 3,5% 3,5% 3,5%  
Stopa bezrobocia w województwie mazowieckim 4,3% 4,3% 4,2% 4,1% 4,1% 4,1% 4,1% 4,1% 4% 4,0% 4,0%  
Stopa bezrobocia w kraju 5,4% 5,4% 5,3% 5,1% 5% 4,9% 5% 5% 5% 5,0% 4,9%  

Załączniki

sprawozdanie 01 2024
sprawozdanie 01 2024.pdf 103 KB
sprawozdanie 02 2024
sprawozdanie 02 2024.pdf 103 KB
sprawozdanie 03 2024
sprawozdanie 03 2024.pdf 101 KB
sprawozdanie 04 2024
sprawozdanie 04 2024.pdf 103 KB
sprawozdanie 05 2024
sprawozdanie 05 2024.pdf 101 KB
sprawozdanie 06 2024
sprawozdanie 06 2024.pdf 108 KB
sprawozdanie 07 2024
sprawozdanie 07 2024.pdf 106 KB
sprawozdanie 08 2024
sprawozdanie 08 2024.pdf 108 KB
sprawozdanie 09 2024
sprawozdanie 09 2024.pdf 106 KB
sprawozdanie 10 2024
sprawozdanie 10 2024.pdf 106 KB
sprawozdanie 11 2024
sprawozdanie 11 2024.pdf 106 KB
Sprawozdanie 12 2024
Sprawozdanie 12 2024.pdf 106 KB

Nabór wniosków o dofinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców ze środków KFS.

Urząd dysponuje kwotą 2.086.046,95 zł
 
Termin naboru wniosków: 17.02 - 19.02.2025. w godz. 8:30 – 15:00

O środki z KFS może się ubiegać Pracodawca, którego siedziba znajduje się w powiecie piaseczyńskim od co najmniej 6 miesięcy (udokumentowana na etapie złożenia wniosku: potwierdzone zapisem w CEIDG/ KRS lub innym dokumentem potwierdzającym prowadzenie działalności na terenie powiatu piaseczyńskiego w ciągu ostatnich 6 miesięcy) oraz pracownicy, których wniosek dotyczy wykonują prace na terenie powiatu piaseczyńskiego i zatrudnieni są na co najmniej ½ etatu.

Pracodawca może złożyć jeden wniosek o dofinansowanie kosztów kształcenia, w którym uwzględnia wszystkie działania, o których finansowanie się ubiega, oraz wszystkie osoby, które chce nimi objąć.

WAŻNE! aby skorzystać ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego musi zostać spełniony co najmniej jeden priorytet wydatkowania określony przez Ministra właściwego ds. pracy.

Priorytety MRPiPS wydatkowania środków KFS w roku 2025:

1. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie lub w województwie.

2. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowanie w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.

3. Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku.

4. Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy.

5. Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej.

6. Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat  polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy.

7. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych  i opiekuńczych.

8. Rozwój umiejętności cyfrowych.

9. Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacja energetyczną.

Wnioskowana forma wsparcia musi się rozpocząć w 2025 r., nie wcześniej niż 14.04.2025 r.
Wnioski kompletne i prawidłowo złożone zostaną rozpatrzone do dnia 04.04.2025 r.

Kompletnie wypełniony, aktualny druk wniosku wraz z wymaganymi załącznikami:

  • należy zeskanować i przesłać podpisany elektronicznie za pośrednictwem portalu praca.gov.pl lub za pośrednictwem skrzynki ePUAP  (/pup-piaseczno/skrytka) lub
  •  oryginał wniosku złożyć w kancelarii PUP w Piasecznie (parter, pokój nr 4 lub  5) lub
  • przesłać listownie na adres Powiatowy Urząd Pracy w Piasecznie ul. Czajewicza 2/4, 05-500 Piaseczno (W przypadku wniosków nadesłanych pocztą, za dzień złożenia wniosku uznaje się dzień wpłynięcia wniosku do urzędu).


UWAGA:

  • wnioski należy złożyć/przesłać z zachowaniem odpowiedniej numeracji stron, w przypadku powielania stron należy dodać literę alfabetu , np. strona 6, 6A, 6B….
  • wnioski złożone papierowo należy wydrukować dwustronnie,
  • wniosek złożony w formie elektronicznej musi posiadać bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu z zachowaniem zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym lub podpis potwierdzony profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej,
  • wniosek nie może zawierać niewypełnionych pól, a w przypadku wydruku komputerowego każda strona musi być parafowana przez wnioskodawcę.
     

Wnioski pozostaną bez rozpatrzenia w przypadku:

  • niepoprawienia wniosku we wskazanym terminie,
  • niezłożenia załączników wymaganych zgodnie z § 5 ust 2 Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej zmieniającego rozporządzenie w sprawie przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego tj.:
  1. zaświadczenia lub oświadczenia o pomocy de minimis (załącznik nr 4),
  2. formularz informacji przedstawionych przy ubieganiu się o pomoc de minimis - informacje określone w przepisach wydanych na podstawie art. 37 ust. 2a ustawy  z dn. 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej,
  3. kopii dokumentu potwierdzającego oznaczenie formy prawnej prowadzonej działalności – w przypadku braku wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
  4. programu kształcenia ustawicznego lub zakres egzaminu,
  5. wzoru dokumentu potwierdzającego kompetencje nabyte przez uczestników, wystawianego przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego.

**Brak któregokolwiek z powyższych załączników skutkuje negatywnym rozpatrzeniem wniosku.
 

Wnioski złożone poza terminem naboru lub wypełnione na nieaktualnych drukach nie podlegają rozpatrzeniu.


W pierwszej kolejności dofinansowanie ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego przyznawane będzie pracodawcom, którzy nie uzyskali w ciągu ostatnich 3 lat wsparcia   w ramach KFS przyznanego przez tutejszy Urząd Pracy.


Przy rozpatrywaniu wniosków uwzględnia się również- koszt usługi kształcenia ustawicznego, wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami usług podobnych dostępnych na rynku; plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS; możliwości sfinansowania działań określonych we wniosku z uwzględnieniem limitu.


Przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawcy jest dokonywane na podstawie umowy cywilnoprawnej, a nie na podstawie decyzji administracyjnej, w związku z czym, odmowa przyznania środków nie podlega odwołaniu.

UWAGA

  • Za treść wniosku oraz złożonych oświadczeń odpowiadają wnioskujący Pracodawcy.
  • W przypadku pytań bądź wątpliwości co do sposobu wypełnienia wniosku, informacje udzielane są w siedzibie urzędu w dziale szkoleń (piętro I pok. 7) lub telefonicznie pod nr (22) 48 42 659.
  • Pracownik Powiatowego Urzędu Pracy może objaśnić sposób wypełnienia wniosku, nie może natomiast wypełniać go za wnioskodawcę. Nie ma również możliwości wypełniania wniosku wspólnie z wnioskodawcą.

Załączniki

Wniosek KFS 2025
Wniosek KFS 2025.docx 147 KB
Wniosek KFS 2025
Wniosek KFS 2025.pdf 508 KB
Formularz-informacji-pomoc-de-minimis
Formularz-informacji-pomoc-de-minimis.xlsx 64 KB
Barometr zawodów 2025
Barometr zawodów 2025.pdf 368 KB
wyjasnienia priorytetów KFS 2025
wyjasnienia priorytetów KFS 2025.pdf 1422 KB
Regulamin KFS
Regulamin KFS.pdf 2128 KB

Nabory wniosków prowadzone przez Powiatowy Urząd Pracy w Piasecznie


Dla pracodawców i przedsiębiorców
 
 

Lp.  Program  Termin składania wniosków  Szczegółowe informacje nt. programu
1.      Dofinansowanie zatrudnienia dla osób 50+ od 03.03.2025 kliknij aby uzyskać więcej informacji
Informacja o naborze:

Doradca klienta lub pok. nr 12 - I piętro
 2.      Dofinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców z KFS od 17.02.2025
do 19.02.2025

Więcej informacji tutaj
Informacja o naborze:

Więcej informacji oraz ogłoszenie o naborze
pokój nr 7 - I piętro

 3. Doposażenie lub wyposażenie stanowiska pracy
(FP)

od 03.02.2025r. 

 
kliknij aby uzyskać więcej informacji
Informacja o naborze:
Więcej informacji oraz ogłoszenie o naborze

Doradca klienta lub pok. nr 2 - I piętro
            4. Doposażenia stanowiska pracy dla osób z niepełnosprawnościami (PFRON) Brak naboru  Więcej informacji tutaj
Doradca klienta lub pok. nr 7 - I piętro
5.      Prace interwencyjne (FP)      od 03.02.2025r.
 
kliknij aby uzyskać więcej informacji
Informacja o naborze:
Więcej informacji oraz ogłoszenie o naborze
Doradca klienta lub pok. nr 1 - I piętro
6. Roboty publiczne od 03.02.2025r.
 
Więcej informacji tutaj:
Informacja o naborze:
Więcej informacji oraz ogłoszenie o naborze:
Doradca klienta lub pok. nr 3 - I piętro
 
7.      Staż (FP) od 28.01.2025r.
 
Więcej informacji tutaj
Informacja o naborze:
Więcej informacji oraz ogłoszenie o naborze
Doradca klienta lub pok. nr 3 - I piętro
8. Staż FEM (FEM 2021 - 2027) Brak naboru Więcej informacji tutaj
Informacja o naborze:
Doradca klienta lub pok. nr 3 - I piętro
 
             9. 
Staż dla osób z niepełnosprawnościami poszukujących pracy (PFRON) Brak naboru
 
Więcej informacji tutaj
Informacja o naborze:
Doradca klienta lub pok. nr 3 - I piętro
10. Zwrot kosztów zatrudnienia pracowników pomagających pracownikom z niepełnosprawnością w pracy (PFRON) Brak naboru Więcej informacji tutaj:
Informacja o naborze:

Doradca klienta lub pok. nr 12 - I piętro
11. Zwrot podmiotowi prowadzącemnu DPS lub jednostce organizacyjnej Wspierania Rodziny i systemu Pieczy Zastępczej części lub całości kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenie społeczne ze środków Funduszu Pracy. od 03.03.2025r.
 
Więcej informacji tutaj
Informacja o naborze:
Więcej informacji oraz ogłoszenie o naborze

Doradca klienta lub pok. nr 12 - I piętro

  
 
 
 Dla osób bezrobotnych

 

Lp.  Program  Termin składania wniosków Szczegółowe informację nt. programu
1. Bon na zasiedlenie od 28.01.2025
 
kliknij aby uzyskać więcej informacji
Informacja o naborze:
Więcej informacji oraz ogłoszenie o naborze
Doradca klienta lub pok. nr 2 - I piętro
2. Dofinansowanie kosztów studiów podyplomowych (FP) od 03.02.2025
do 07.02.2025
Kliknij aby uzyskać więcej informacji
Informacja o naborze:
Więcej informacji oraz ogłoszenie o naborze
Doradca klienta lub pok. nr 7 - I piętro
3. Dotacje na podjęcie działalności gospodarczej (FEM 2021-2027) Brak naboru Kliknij aby uzyskać więcej informacji
Informacja o naborze:
Doradca klienta lub pok. nr 2 - I piętro
4. Dotacje na podjęcie działalności gospodarczej (FP) od 17.02.2025
do 27.02.2025
Kliknij aby uzyskać więcej informacji
Informacja o naborze:
Więcej informacji oraz ogłoszenie o naborze
Doradca klienta lub pok. nr 2 - I piętro
5. Dotacje na podjęcie działalności gospodarczej (Mazowsze długotrwale bezrobotni 45+) od 17.02.2025r.
do 27.02.2025r.
Kliknij aby uzyskać więcej informacji
Informacja o naborze:
Więcej informacji oraz ogłoszenie o naborze
Doradca klienta lub pok. nr 2 - I piętro
6. Dotacje na podjęcie działalnosci gospodarczej dla osób z niepełnosprawnościami (PFRON) Brak naboru Więcej informacji tutaj
Informacja o naborze:
Doradca klienta lub pok. nr 12 - I piętro
7. Refundacja kosztów opieki nad dzieckiem do 6 roku życia lub dzieckiem niepełnosprawnym do 7 roku życia lub osobą zależną od 28.01.2025r.
 
Więcej informacji tutaj
Informacja o naborze:
Więcej informacji oraz ogłoszenie o naborze
Doradca klienta lub pok. nr 3 - I piętro
8. Szkolenia w ramach FP od 28.01.2025
 
 
Więcej informacji tutaj
Informacja o naborze:
Więcej informacji oraz ogłoszenie o naborze
Doradca klienta lub pok. nr 6 - I piętro
 
9. Szkolenia w ramach FEM (FEM 2021 - 2027 Brak naboru Więcej informacji tutaj
Informacja o naborze:
Doradca klienta lub pok. nr 6 - I piętro
10.  Szkolenia w ramach Mazowsze długotrwale bezrobotni 45+ od 28.01.2025
 
Więcej informacji tutaj
Informacja o naborze:
Więcej informacji oraz ogłoszenie o naborze
Doradca klienta lub pok. nr 6 - I piętro
11. Szkolenia dla osób z niepełnosprawnościami poszukujących pracy (PFRON)  
Brak naboru
Więcej informacji tutaj
Informacja o naborze:
Doradca klienta lub pok. nr 6 - I piętro
 
12. Sfinansowanie opłaty  za przeprowadzenie postępowania nostryfikacyjnego
od 03.02.2025r.
 
Więcej informacji tutaj

Kliknij aby uzyskać więcej informacji
Doradca klienta lub pok. nr 6 - I piętro

 

 

 

 


 

 

 

 

 


Dzień Pracownika Publicznych Służb Zatrudnienia


​​​​​
27 stycznia pracownicy urzędów pracy obchodzą Dzień Pracownika Publicznych Służb Zatrudnienia – polskie święto obchodzone corocznie
na mocy podpisanego  przez Naczelnika Państwa Józefa Piłsudskiego 27 stycznia 1919 r. Dekretu o organizacji państwowych urzędów
pośrednictwa pracy i opieki nad wychodźcami.
Od 106 lat, mimo zmieniających się nazw i schematów organizacyjnych, służby zatrudnienia nieprzerwanie realizują zadania wynikające
z wyzwań zmieniającego się rynku pracyoraz aktualnej sytuacji gospodarczej i społecznej.
Powiatowy Urząd Pracy w Piasecznie pomaga osobom bezrobotnym i poszukującym pracy w znalezieniu zatrudnienia, podniesieniu kwalifikacji
zawodowych oraz podejmowaniu działalności gospodarczej. Wypłaca przysługujące świadczenia z tytułu bezrobocia i pozyskuje dodatkowe środki
na aktywizację zawodową. Dla pracodawców oferuje pomoc w znalezieniu pracowników, dofinansowaniu stanowisk pracy oraz kształceniu
ustawicznym pracodawców i ich pracowników. Ponadto realizuje zadania mające na celu legalne zatrudnienie cudzoziemców.
 


Nabór wniosków o dofinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców ze środków KFS.

Urząd dysponuje kwotą 2.086.046,95 zł
 
Termin naboru wniosków: 17.02 - 19.02.2025. w godz. 8:30 – 15:00
O środki z KFS może się ubiegać Pracodawca, którego siedziba znajduje się w powiecie piaseczyńskim od co najmniej 6 miesięcy (udokumentowana na etapie złożenia wniosku: potwierdzone zapisem w CEIDG/ KRS lub innym dokumentem potwierdzającym prowadzenie działalności na terenie powiatu piaseczyńskiego w ciągu ostatnich 6 miesięcy) oraz pracownicy, których wniosek dotyczy wykonują prace na terenie powiatu piaseczyńskiego i zatrudnieni są na co najmniej ½ etatu.
 
Pracodawca może złożyć jeden wniosek o dofinansowanie kosztów kształcenia, w którym uwzględnia wszystkie działania, o których finansowanie się ubiega, oraz wszystkie osoby, które chce nimi objąć.
WAŻNE! aby skorzystać ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego musi zostać spełniony co najmniej jeden priorytet wydatkowania określony przez Ministra właściwego ds. pracy.
Priorytety MRPiPS wydatkowania środków KFS w roku 2025:
  1. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie lub w województwie.
 
  1. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowanie w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.
 
  1. Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku.
 
  1. Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej            i wspierania integracji w miejscu pracy.
 
  1. Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej.
 
  1. Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat  polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy.
 
  1. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych     i opiekuńczych.
 
  1. Rozwój umiejętności cyfrowych.
 
  1. Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacja energetyczną.
 
Wnioskowana forma wsparcia musi się rozpocząć w 2025 r., nie wcześniej niż 14.04.2025r.


Wnioski kompletne i prawidłowo złożone zostaną rozpatrzone do dnia 04.04.2025 r.
 
Kompletnie wypełniony, aktualny druk wniosku wraz z wymaganymi załącznikami:
  • należy zeskanować i przesłać podpisany elektronicznie za pośrednictwem portalu praca.gov.pl lub za pośrednictwem skrzynki ePUAP  (/pup-piaseczno/skrytka) lub
  •  oryginał wniosku złożyć w kancelarii PUP w Piasecznie (parter, pokój nr 4 lub  5) lub
  • przesłać listownie na adres Powiatowy Urząd Pracy w Piasecznie ul. Czajewicza 2/4, 05-500 Piaseczno (W przypadku wniosków nadesłanych pocztą, za dzień złożenia wniosku uznaje się dzień wpłynięcia wniosku do urzędu).
 

UWAGA:
  • wnioski należy złożyć/przesłać z zachowaniem odpowiedniej numeracji stron, w przypadku powielania stron należy dodać literę alfabetu , np. strona 6, 6A, 6B….
  • wnioski złożone papierowo należy wydrukować dwustronnie,
  • wniosek złożony w formie elektronicznej musi posiadać bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu z zachowaniem zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym lub podpis potwierdzony profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej,
  • wniosek nie może zawierać niewypełnionych pól, a w przypadku wydruku komputerowego każda strona musi być parafowana przez wnioskodawcę.
     
Wnioski pozostaną bez rozpatrzenia w przypadku:
·  niepoprawienia wniosku we wskazanym terminie,
·  niezłożenia załączników wymaganych zgodnie z § 5 ust 2 Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej zmieniającego rozporządzenie w sprawie przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego tj.:
  1. zaświadczenia lub oświadczenia o pomocy de minimis (załącznik nr 4),
  2. informacje określone w przepisach wydanych na podstawie art. 37 ust. 2a ustawy  z dn. 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (formularz informacji przedstawionych przy ubieganiu się o pomoc de minimis),
  3. kopii dokumentu potwierdzającego oznaczenie formy prawnej prowadzonej działalności – w przypadku braku wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
  4. programu kształcenia ustawicznego lub zakres egzaminu,
  5. wzoru dokumentu potwierdzającego kompetencje nabyte przez uczestników, wystawianego przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego.

**Brak któregokolwiek z powyższych załączników skutkuje negatywnym rozpatrzeniem wniosku.


Wnioski złożone poza terminem naboru lub wypełnione na nieaktualnych drukach nie podlegają rozpatrzeniu.
 

W pierwszej kolejności dofinansowanie ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego przyznawane będzie pracodawcom, którzy nie uzyskali w ciągu ostatnich 3 lat wsparcia             w ramach KFS przyznanego przez tutejszy Urząd Pracy.

Przy rozpatrywaniu wniosków uwzględnia się również- koszt usługi kształcenia ustawicznego, wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami usług podobnych dostępnych na rynku; plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS; możliwości sfinansowania działań określonych we wniosku z uwzględnieniem limitu.

Przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawcy jest dokonywane na podstawie umowy cywilnoprawnej, a nie na podstawie decyzji administracyjnej, w związku z czym, odmowa przyznania środków nie podlega odwołaniu.



UWAGA
  • Za treść wniosku oraz złożonych oświadczeń odpowiadają wnioskujący Pracodawcy.
  • W przypadku pytań bądź wątpliwości co do sposobu wypełnienia wniosku, informacje udzielane są w siedzibie urzędu w dziale szkoleń (piętro I pok. 7) lub telefonicznie pod nr (22)48 42 659.
  • Pracownik Powiatowego Urzędu Pracy może objaśnić sposób wypełnienia wniosku, nie może natomiast wypełniać go za wnioskodawcę. Nie ma również możliwości wypełniania wniosku wspólnie z wnioskodawcą.
 
 
 

Załączniki

Wniosek KFS 2025
Wniosek KFS 2025.docx 147 KB
Wniosek KFS 2025
Wniosek KFS 2025.pdf 508 KB
Formularz-informacji-pomoc-de-minimis
Formularz-informacji-pomoc-de-minimis.xlsx 64 KB
(8)Regulamin KFS
(8)Regulamin KFS.pdf 2128 KB
Barometr zawodów 2025
Barometr zawodów 2025.pdf 368 KB
wyjasnienia do priorytetów KFS 2025
wyjasnienia do priorytetów KFS 2025.pdf 1422 KB

Informacje o publikacji dokumentu

Menu Display